onsdag 7 mars 2012

Kampen mot ångest

Kan ju börja med att säga att min kamp mot vikt höll 1½ vecka, tyvärr. Jag ska ta tag i min vikt men när jag slåss mot något annat som min ångest är det svårt.

Jag var hos läkaren igår och kände att jag blev tagen på allvar. Läkaren kan ju läsa vad som sagts hos kuratorn också, så han fick en bra bakgrunds story. Han sa att han förstod varför jag har ångest, det finns anledning. Jag började gråta. Alex satt bredvid och var världens bästa stöd som vanligt!

Doktorn tyckte medicin kunde vara en bra stöttepelare, samt att han sjukskrev mig en månad, eftersom att jag inte är i någon position alls att söka jobb då, jobb är det som ger mig ångest.

Så nu har jag en helvetes vecka framför mig. Tabletterna ska tydligen få mig att må illa, huvudvärk och förstärkt ångest i början nu, igår efter första tabletten mådde jag bra så vi får se. Första veckan ska jag bara äta en halv tablett.

Men jag är hoppfull, jag känner att jag är sedd, och jag känner mig accepterad. Underbar känsla! Just nu är jag sjuk, jag har varit det länge, men jag kan bli frisk igen. Om inte helt frisk, så vill jag bara hitta ett sätt för mig att leva ett så normalt liv som möjligt och känna mig nöjd med min vardag.

4 kommentarer:

  1. Gumman är så stolt över dig, att du orkar ta tag i det. Om du behöver stöd är jag bara ett telefonsamtal bort. Älskar dig gumman <3

    SvaraRadera
  2. Hej Veronica.
    Jag förstår dig så väl... Jag har levt i hela mitt liv med ångest, iallafall sen jag var sju år. Hela mitt liv har jag känt mig som något sorts offer för "olycka/missär?" Jag vill bara säga dig, ge dig några råd... som du får ta till dig om du vill, såklart.
    Jag skulle vilja, om du kan? Slänga bort känslan av misslyckande och offer känslor!
    Det är oftast inte en själv som skapat dom... så varför må dåligt av andras misslyckande? typ uppväxt och dyl.
    Oftast är det våra föräldrar som i en början skapat oss för lite material att stå på.(och våra föräldrar är ju inte perfekta)
    Men det ska man inte grotta ner sig i, och Absolut INTE du som verkar vara en väldigt medveten och härlig människa..
    Jag har ingen aning varför du har ångest, men vet så väl hur det känns! Allt faller...
    Men försök att lyssna på dig själv.
    Tänka på dig själv, vad vill du? Vad vill jag göra? hur vill jag leva mitt liv? vad har du för drömmar här i livet? du KAN göra precis vad du vill! Det tog mig mig 7 år sjukdom, att förstå det :-) Men det behövde jag.
    Du kan, det vet jag, ge aldrig upp!
    Mitt liv har varit en bergodalbana och jag har åkt på skit nästan hela vägen ner.
    Men! inte nu längre, för jag bestämmer hur jag ska må, och du bestämmer hur du ska må, det är ditt Liv.
    Jag önskar dig så mycket styrka! så du kan lämna detta bakom dig, och njuta av livet, för det är jag säker på att det är du värd!
    Lycka till ;-) Vi syns säkert någon dag.
    KRAM Veronica!/ Ellen

    SvaraRadera
  3. Ja du syster.Ångesten har jagat mej oxå sedan barndomen.det vet du.Sedan ett förhållande som nästan tog mitt liv.sedan jakten efter mej på olika forum.psykisk misshandel fysisk misshandel.hur blir man av det.?Du stötte bort mej för någon annan person som redan är dömd mot mej en gång.du väljer natuligtvis själv.Men denna person har beviserligen förstört mitt yngsta barns liv i 4 år för han har sett det.nej du ville inte att jag skulle kontakta dej mer.Men jag vet att var än den här personen du verkar tro mer på så har det haft negativa följder för mej.Det kallas kvinnofridsbrott det han utfört.Han har en personlighetstörning.som bara vi som var med vid förra domen fick höra.jag var med på telefon.Jag har i alla fall fått hjälp att komma undan tillsammans med mitt yngsta barn som personen kallar autistiska idiot.vi har fått hemlig identitet av den största graden.det är svårt att få.personen påstår oxå att han har det men det är en lögn.(kolla skatteverket).Ja jag kanske har sårat dej men du har oxå sårat mej många gånger.det kallas livets gång.Men att säga att jag ljuger är skitsnack.vartenda grej som hänt mej som jag berättat är sann.du gjorde som en del andra du lyssnade på en person som ljuger .och ändrar sina lögner vartefter dom blir påkomna.(jag hoppas du slipper kämpa med din ångest hela ditt liv som jag fått gjort.och nej jag har aldrig varit besatt av dej.jag älskade dej som min syster om nu det kan vara fel att älska nån.
    jag har aldrig dömt någon kommer aldrig göra.Men jag har hatat vissa personer som jag ställt upp på som sedan utan anledning vänder mej ryggen utan att ens kolla upp med mej eller ge mej ett besked vad som jag gjort fel.Jag har drag av as.Men är enligt psyk frisk i skallen förutom maladaktivt stressymptom och depression.Pga psykiska hot i många års tid.Jag vet att du aldrig kommer svara men jag blev bestulen på 35000kr av barnens pappa under kontaktförbudet mot mej.det blev bedrägeri.jag satt o grät i 1.5 timmar i en polisbil samma kväll innan jag åkte för att prata med en människa .dom pengarna hadde jag lånar för att vi skulle fly ifrån stalkingen.Han tog mina arvspengar efter vår pappa.och jag använde mina arvspengar efter min mor för att rädda vår ekonomi 2005 på gården.40000.pengarna som kom in räkte aldrig till kläder eller nått annat därför att hn skulle ha nått nytt varje månad.jag är inte skyldig honom ett öre.fick han inte det han ville så blev det alltid hot av nått slag.sönderslagna fönster,sparkade sönder min bil.slog sönder saker hemma odyl.eller sket i allt och drog iväg i flera dagar för att få mej ditt han ville,Våra gamla gemensamma vänner vet det här.
    När jag var sm sjukast så bara gick han.det hände flera gånger tidigt i vårt förhållande.han isolerade mej från kontakter med andra.Lev det livet du i 25 år så kanske du sedan fattar varför jag inte mått bra.Men inte orkat ta mej ur det för jag visste vad det skulle bli.det blev så oxå.jag är ingen perfekt mäniska .kommer aldrig heller bli det.men jag har försökt och jag blir elak är jag blir så besviken när jag satt med min akutångest och du inte ville ställa upp.det var ett förhör anders skulle prata med.
    I dag med fasit i hand så har jag fått hjälp .jag hoppas du oxå lyckas få ett bra liv.för trots idiotiska handlingar man gör under stark psykisk press så är du min syster.jag vill dej bara väl jag tror du en dag kommer förstå varför jag reagarade som jag gjorde.mot dej.jag kände mej sååå sviken.lev ditt liv väl för vi har bara ett och jag har fått starta om med allt.från 0.jag hoppas du kommer slippa göra det nån gång.ta hand om dej.sis

    SvaraRadera
  4. Jag bryr mig inte om dig och ditt ex. Jag har egna personliga anledningar till att jag inte vill ha med dig att göra mer. Du måste acceptera det!

    LÄMNA MIG I FRED!!!!!

    SvaraRadera

Buzzador