onsdag 18 mars 2009

Min vardag

Skulle jobba idag 09-16.30. Börjar med att Inge väcker mig 04.30 med att tända min taklampa klampa in i mitt rum och sen öppna balkongdörren och ropa på vår katt som inte hade kommit in på kvällen. Redan där reagerar man ju… Sen har han varit lite allmänt “groggy” ett par dagar. Igår fick han sånna där “ ryck” i ena armen. En tia attack räknas det väl som. Har varit på spänd och rusat upp för minsta ljud. Igår vart jag jätterädd när Inge låg på golvet och plockade upp medecin han hade råkat spillt ut, antagligen på grund av en tia. Jag trodde han hade förlorat medvetandet först, men han var ok.

Men varit så orolig nu på morgonen. Fick ringa chefen och säga som det var, kan inte lämna honom som han är nu. Så det var bara att vända på klacken och gå hem. Känns skit. Men vad ska jag göra? Till dess att hemtjänsten träder in om några veckor är jag det enda han har. Får försöka gaska upp mig, och ta vara på min dag med Inge.

SDC10121

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Buzzador